„APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ”
- Szczegóły
- Kategoria: Aktualności
Panie pedagog oraz pani psycholog wraz z powrotem uczniów klas IV-VIII po okresie zdalnego nauczania na przywitanie przygotowały program profilaktyki uniwersalnej i promocji zdrowia w zakresie psychologii pozytywnej, kształtowania optymistycznego stylu wyjaśniania zdarzeń oraz cech charakteru istotnych dla zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży pt.: APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ.
Gdy coś nam dolega sięgamy do apteczki pierwszej pomocy medycznej. A jak możemy pomóc sobie lub komuś, kto czuje się zraniony, osamotniony czy przeżywa trudne momenty?
Podczas pierwszych spotkań z uczniami po długim okresie nauczania zdalnego wspólnie z nimi zastanawialiśmy się, co jest ważne dla zdrowia emocjonalnego i dobrego funkcjonowania nie tylko w środowisku szkolnym.
Zajęcia warsztatowe prowadzone były w oparciu o następujące zagadnienia:
- Apteczka skarbów – jak leczyć rany duszy?
- Optymizm – myśl pozytywnie, wtedy jest łatwiej!
- Przyjaźń – okazuj miłość i przyjaźń!
- Kreatywność – ucz się całe życie, odkrywaj i wzmacniaj swoje talenty!
- Wytrwałość – nie poddawaj się, sukces w życiu to bieg na długi dystans!
- Zdrowie fizyczne – dbaj o zdrowie i ćwicz codziennie – to poprawia samopoczucie!
- Szczerość – nie komplikuj niepotrzebnie swojego życia!
- Życzliwość – próbuj zrozumieć i wspierać innych!
- Wdzięczność – okazuj wdzięczność za wszystko, co cię spotyka!
- Marzenia – wyznaczaj sobie cele i podążaj za marzeniami!
Celem programu APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami. Korzystając z założeń psychologii pozytywnej, sformułowanych przez amerykańskiego psychologa Martina E. P. Seligmana, przyjęto, że optymizmu można się nauczyć, a postawa optymizmu może prowadzić do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia.
Pedagog i psycholog szkolny