„APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ”

Panie pedagog oraz pani psycholog wraz z powrotem uczniów klas IV-VIII po okresie zdalnego nauczania na przywitanie przygotowały program profilaktyki uniwersalnej i promocji zdrowia w zakresie psychologii pozytywnej, kształtowania optymistycznego stylu wyjaśniania zdarzeń oraz cech charakteru istotnych dla zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży pt.: APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ.

 Gdy coś nam dolega sięgamy do apteczki pierwszej pomocy medycznej. A jak możemy pomóc sobie lub komuś, kto czuje się zraniony, osamotniony czy przeżywa trudne momenty?

Podczas pierwszych spotkań z uczniami po długim okresie nauczania zdalnego wspólnie z nimi zastanawialiśmy się, co jest ważne dla zdrowia emocjonalnego i dobrego funkcjonowania nie tylko w środowisku szkolnym.

 Zajęcia warsztatowe prowadzone były w oparciu o  następujące zagadnienia:

  1. Apteczka skarbów – jak leczyć rany duszy?
  2. Optymizm – myśl pozytywnie, wtedy jest łatwiej!
  3. Przyjaźń – okazuj miłość i przyjaźń!
  4. Kreatywność – ucz się całe życie, odkrywaj i wzmacniaj swoje talenty!
  5. Wytrwałość – nie poddawaj się, sukces w życiu to bieg na długi dystans!
  6. Zdrowie fizyczne – dbaj o zdrowie i ćwicz codziennie – to poprawia samopoczucie!
  7. Szczerość – nie komplikuj niepotrzebnie swojego życia!
  8. Życzliwość – próbuj zrozumieć i wspierać innych!
  9. Wdzięczność – okazuj wdzięczność za wszystko, co cię spotyka!
  10. Marzenia – wyznaczaj sobie cele i podążaj za marzeniami!

Celem programu APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ  jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami. Korzystając z założeń psychologii pozytywnej, sformułowanych przez amerykańskiego psychologa Martina E. P. Seligmana, przyjęto, że optymizmu można się nauczyć, a postawa optymizmu może prowadzić do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia.

 

Pedagog i psycholog szkolny

 

GALERIA ZDJĘĆ